Gegužės 1 d.

Plovdivas. Šiandien gegužės 1 d., išeiginė. Galvojau, gal pamatysiu kokią demonstraciją, bet ne, nieko panašaus.

Griuvėsiai nusibodo – nuėjome į parkus. Praeidami šiek tiek užlipame į kalvą - o čia gan įdomi gamtos ir žmogaus kūrybos sintezė.

Ant kalvos viršūnės stovi Alioša, rusų kareivis – išvaduotojas. Pas mus jis jau seniai būtų Grūte. Antro pasaulinio karo metais Bulgarija buvo koalicijoje su Vokietija. Kaip pasakojo Dianos vyras Žora, tuo metu Bulgarija konfliktavo su pietiniais ir vakariniais kaimynais dėl sienų ir tikėjosi, kad Vokietija padės tuos konfliktus išspręsti bulgarų naudai. Tačiau pamatę, kad Vokietija karą pralaimi, persimetė į Rusijos pusę.

Papietavome restorane Central Park, oras šiltas, sėdėjome lauke. Valgėme kažką, bet buvo skanu. Paskui kopėme į kalvą Youth Hill (Jaunystės kalva). Nuo jos vaizdas į miestą ir Aliošos kalvą.

Leidžiamės žemyn ne pagrindiniu taku, nusukame į mažai vaikščiojamą taką. Labai romantiškos vietos, daug nuošalių takelių ir laiptelių. Kai kurie takeliai padaryti seniai, kai kur apirę, mažai naudojami. Kažkada čia buvo labai gražu, gal stovėjo kažkokios statulos, bet dabar apleista, apžėlę krūmais.

Kalvos papėdėje važinėja vaikiškas traukinukas. Su tuneliais, kaip tikroje kalnų šalyje.

Dar kiek pavaikščioję po miestą grįžom namo. Ryt išvažiuojam.

Bulgarijoje mėgstama kava. Daržovių parduotuvėlėje prie namų už 60 stotinkų išgėriau puikiausio espreso. Gatvėse, net mažuose miesteliuose pasitaiko matyti kavos automatų. Ar visi veikia – negaliu pasakyti, kiek bandžiau – veikė, nors kava ne visur buvo skani.

Netoli Plovdivo yra Rodopų kalnynas, kuriame yra keletas smagių vietelių: Čudnite Mostove – tokie įdomūs uolų tiltai, kažkokie kriokliai prie Smoliano, dar miestelis Asenovgrad – na, palikome kitam kartui.