Balandžio 28 d.

Šiandien stačiatikių Velykos. Diana pasiūlė aplankyti Rozhen vienuolyną. Į jį važiuodami vėl pravažiavome Melnik.

Vienuolynas 14 a., gražioje vietoje. Pastatas medinis, kas čia reta. Jo sienoje ištapyta skaistykla ir pragaro kraujo upė, - matyt įprastas siužetas.

Nesupratau, ar vienuolynas veikiantis, daug kur durys užrakintos, bet mačiau vieną vyrą vienuolio drabužiais. Man pasirodė, kad kiek vėliau jį mačiau išeinantį jau pasaulietiškais drabužiais. Vida norėjo uždegti žvakutę, bet taip ir nesulaukė ilgoje eilėje. Žmonių daug, Velykos.

Pasisukiojome – ir nuėjome taip vadinamu Eko taku. Vaizdai nepaprasti, labai gražu.

Radome, kad tuo takeliu galima nueiti iki Melniko. Bet mašina liko prie vienuolyno, aš grįžau, o Vida nuskuodė žemyn. Eiti neskubu, pamatau takelį į kalniuką ir juo užkopiu. Dairausi aplink.

Kairėje vienuolynas, tolumoje kalnai baltomis viršūnėmis.

Vida daugiau nieko įspūdingo nebepamatė: takelis nuniro žemyn ir likusį kelio galą pėdino išdžiuvusio upelio vaga. Atstumas 3,8 km, laikas 1,39 – daug laiko atima pasižvalgymai. Rozhen vynas irgi, beje, labai skanus.

Pietaujame vėl Melnike, Guest House Chinarite, žemesnės klasės, nei pietauta vakar. Ir šiek tiek brangiau.

Išaiškėjo, kad Činara – tai rytų platanas, Platanus Orientalis.

Važiuojame pažiūrėti Dianos rekomenduoto nuostabaus krioklio Popina Lyka. Važiuojame giliu kanjonu, šalia teka upelis. Ten, kur krioklį rodo Mapy.cz, jo nėra. Nepadėjo ir skambutis draugui (Dianai), ji niekaip nesuprato kur mes esame. Ieškodami pasiekėme Pirinų kalnų draustinį, toliau kelias su mūsų automobiliu sunkiai važiuojamas. Apsisukau, įsijungiau google maps, krioklys jau pravažiuotas. Keletas kilometrų žemyn ir google maps nurodytoje vietoje krioklys tikrai yra. Krioklys ne itin įspūdingas, vėliau matėme ir gražesnių.

Prie krioklio mažas kaimelis, kažkada gal buvusi poilsiavietė. Yra apleistų namų, o yra ir neseniai pastatytų prabangių. Didelėje laukymėje maža cerkviukė.

Jos vidus.

Paskutinė naktis pas Dianą. Vakare susėdome, ilgai šnekėjome. Jos vyras gan gerai šneka rusiškai. Gavau atsakymus į daugelį mane dominčių klausimų.